754
GLS Ruiter
Gemeentelijke lagere school afdeling Ruiter
Het vijfde leerjaar nam gisteren deel aan 'Waasmunster Wandelt' en trotseerde een mooie wandeling van ongeveer 8km, gevuld met leuke en uitdagende opdrachten. Dit is een wedstrijd georganiseerd door de sportdienst van Waasmunster en is voor alle 5e leerjaren.
Ondanks de warme temperaturen, lieten de leerlingen hun enthousiasme niet tegenhouden! We dronken voldoende water en dede de opdrachten op schaduwplekken. Een dikke pluim voor hun inzet! Volgende week wordt de winnaar bekend gemaakt.
De kinderen van het 6de leerjaar gingen vandaag padellen. Dankzij een frisse bries tijdens onze fietstocht, verplichte drink- en rustpauzes en een gemoedelijke sfeer, konden we op het gemakje toch nog genieten van een sportieve namiddag. Dit hadden we wel verdiend nu ALLE TOETSEN GEDAAN ZIJN!🥳🌞
Deze week werkten de leerlingen van L6 hun praktische OVSG-proef af: de krukas. Ze werden stuk voor stuk uitgetest, beoordeeld en door het strenge oog van juf Dorien gecontroleerd en... goed bevonden!🥳💪🚀
♻️ Voorbije donderdagvoormiddag namen de leerlingen van het 4de leerjaar deel aan een boeiende workshop rond afvalbeheer.♻️![]()
In groepjes gingen ze actief aan de slag met verschillende opdrachten en leerden ze op een speelse manier hoe belangrijk correct sorteren en duurzaam omgaan met materialen is.![]()
Deze workshop vormde een mooie aanvulling op ons IDW-thema “Niets verspild” en zorgde voor een leerrijke herhaling van wat we hierover al in de klas leerden. ![]()
Samen werken aan een duurzame toekomst! 🌍💚
LBV overschrijdend maakten we met het derde leerjaar een collage met een belangrijke boodschap, ‘Draag zorg voor de natuur!’ Helpen jullie mee? 🌳🌱🍃

